סמוטריץ' על "הבית היהודי": "קוריוז מיותר; אין ערך לרסיסי מפלגות"

אייל ראובן No Comments on סמוטריץ' על "הבית היהודי": "קוריוז מיותר; אין ערך לרסיסי מפלגות"

ח"כ בצלאל סמוטריץ ב"מהדורת הבוקר" על החשיפה של אבי בלום: "מוריד את הכובע בהערכה גדולה לשותפינו החרדים על העמידה העיקשת כדי לא לפרק את הברית של המחנה הלאומי. הישיבה באופוזיציה גיבשה ואיחדה את כולנו ואני מקווה שנמשיך לעבוד ביחד"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר "הציונות הדתית", חה"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי). בפתח השיחה הוא התייחס לחשיפה של הפרשן אבי בלום בעניין הגזירות נגד החרדים: "אנחנו יודעים שהמטרה של הגזירות נגד החרדים הייתה שיכנסו לממשלה", אמר סמוטריץ'. "אני מוריד את הכובע בהערכה גדולה לשותפינו החרדים על העמידה העיקשת כדי לא לפרק את הברית של המחנה הלאומי. הישיבה באופוזיציה גיבשה ואיחדה את כולנו ואני מקווה שנמשיך לעבוד ביחד".

הוא נשאל האם מפלגתו תתאחד שוב עם מפלגתו של בן גביר: "בוודאי שנלך ביחד עם עוצמה יהודית. אנחנו עובדים על זה. השותפות שלנו עבדה מצוין וזה ימשך. אני קצת עצוב שזה יצא לתקשורת בשבועות האחרונים. מו"מ מנהלים בחדר. הציבור יכול להיות רגוע שזה יהיה".

לדבריו "האתגר שלנו עכשיו הוא לנצח את הבחירות. אין ויכוח פומבי, אני לא משתתף בזה ולא אכנס לפרטים. אני חושב שזו שגיאה קשה לנהל את זה בציבור. איתמר ואני חברים טובים ואני מעריך אותו".

עוד אמר סמוטריץ': "נתניהו שותף, מנהיג המחנה. ראיתי אתמול איזה פרסום שלא היה ולא נברא וחבל להתעסק בזה. צריך לדבר על הדברים החשובים הדרושים תיקון. הבחירות האלה הן קריטיות. יש לנו אחריות גדולה וכל ההתארגנויות הפוליטיות יהיו, את זה תשאירו לנו. הציבור צריך להתגייס".

סמוטריץ' התייחס להצהרות ראשי הבית היהודי על התמודדות בבחירות: "זה בעיני קוריוז מיותר לחלוטין. אנחנו פתחנו את השורות ויצאנו לפריימריז. הרוב המוחלט של הציונות הדתית על אגפיה השונים כבר איתנו באחדות גדולה עם יכולת השפעה של כולם. לא רואה שום ערך לרסיסי מפלגות נוספות".

הוא נשאל האם ישריינו מקום לשיקלי: "עמיחי שיקלי הוא חבר טוב ואדם ראוי שהוכיח עמידה נחושה על עקרונותיו וראוי לכל הערכה. אבל למיטב הבנתי הוא לא רואה את עצמו כרגע חלק ממפלגה דתית". 

יו"ר הציונות הדתית שלל לחלוטין כל שיתוף פעולה פוליטי עם שקד בבחירות: "אני לא חושב ששקד ראויה להמשיך במערכת הציבורית בישראל. אני לא רואה אנשים שמצביעים למישהי שאי אפשר להאמין למילה שיוצאת מפיה. לנו יש אתגר מאוד גדול להחזיר הביתה את המנדט-מנדט וחצי הקריטיים האלה. אנחנו צריכים לתת נציגות אצלנו גם לאגף הזה בציבור שקצת פחות מרגיש שאיתמר ואני מייצגים אותו וזה בסדר. צריך להסביר לציבור הזה מה קו פרשת המים – וזה מדינה יהודית ודמוקרטית ולא כל אזרחיה ומתבולליה".

לסיום, אמר: "המנדט וחצי האלה לא חונים אצל שקד, אלה אנשים שיש להם קושי איתי ועם בן גביר ונתניהו. ועדיין הם חלק מהמחנה הלאומי. הם כואבים את ההליכה עם רע"מ ואנחנו צריכים לתת להם מענה. זה אתגר גדול שמונח על כתפינו ומקווה שנצליח לעמוד בו".



0 תגובות